Poznaj Amigo

Nauka w Szkole Podstawowej AMIGO odbywa się w oparciu o kilka podstawowych wartości:

PARTNERSTWO
WZAJEMNE ZROZUMIENIE
TOLERANCJA
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z UCZNIEM

Jest to możliwe poprzez dobór właściwych metod i form pracy.
Wszyscy nauczyciele naszej szkoły są przygotowani do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(zakładka Nauczyciele).

  • Comiesięczna ocena zachowania ucznia – daje możliwość zmiany  zachowań i postaw ucznia na lepsze.
  • Szkolny program wspierania uzdolnień w ramach zajęć indywidualnych, konsultacji lub kół zainteresowań.
  • Dostosowanie kryteriów oceniania ucznia do rodzaju jego trudności – odpowiednio na podstawie wypowiedzi ustnych bądź pisemnych.
  • Ocenianie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych pod kątem włożonego wysiłku, a nie tylko za uzyskany efekt końcowy.
  • Wydłużenie czasu na prace pisemne, dodatkowe prace domowe i ćwiczenia na lekcji o różnej skali trudności i różnorodności form.
  • Organizacja egzaminów klas ósmych w warunkach i formie dostosowanej do rodzaju dysfunkcji uczniów.
  • Rozumienie zachowań współtowarzyszących różnego rodzaju dysfunkcjom lub zaburzeniom (np.  zaburzenia mowy, orientacji przestrzennej, trudności w koncentracji uwagi, postawy lękowe,  problemy z nadmiernym napięciem emocjonalnym).

Uczniowie pełnosprawni uczą się jak żyć z osobami niepełnosprawnymi i na odwrót, osoby niepełnosprawne uczą się funkcjonować z osobami sprawnymi.

  • Liczne koła zainteresowań (m.in. plastyczne, muzyczne, matematyczne, historyczne, filozoficzne, modelarstwa, gier planszowych).
  • Akcje charytatywne (Góra Grosza, Akcja Pajacyk, Zbiórka na rzecz Schroniska dla Zwierząt,  Zbiórka surowców wtórnych, z których dochód przeznaczony jest na Dom Seniora).
  • Wycieczki krajowe i zagraniczne, projekty unijne w ramach Programu Erasmus + oraz inne rekomendowane przez Miasto.
  • Organizacja konkursów propagujących ideę integracji.
  • Udział uczniów niepełnosprawnych we wszystkich wyjściach, wyjazdach organizowanych przez szkołę (teatr, kino, muzeum, wycieczki, itp.). Szkoła w pełnym zakresie zabezpiecza organizację przejazdów na własny koszt.

Realizowane programy to: 

  • „Asertywność – sztuka bycia sobą”,
  • „Jak sobie radzić ze stresem”,
  • „Człowiek, miłość, rodzina”,
  • „Problemy nastolatka”,
  • „Narkotyki w świecie – profilaktyka”,
  • „Debaty – profilaktyka uzależnień”,
  • „Nie truj się – kampania profilaktyczno-edukacyjna”,
  • „Szkoła wolna od narkotyków”,
  • „Profilaktyka antytytoniowa”,
  • „Program antyalkoholowy NOE”,
  • „Profilaktyka antytytoniowa”,
  • „Profilaktyka AIDS – Bez ryzyka”,
  • „Droga do Sukcesu”,
  • „Czy naprawdę jesteśmy inni?”,
  • „Razem w szkole”,
  • „Szkoła z klasą”,
  • „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją”,
  • „Połączeni Sportem”,
  • „Zachowaj Trzeźwy Umysł”,
  • „e-Twinning”,
  • „Płytka Wyobraźnia to Kalectwo”.

Wspomaganie rozwoju młodzieży możliwe jest również dzięki:

  • Stosowaniu w praktyce możliwości wydłużenia o rok etapu edukacyjnego dla uczniów niepełnosprawnych.
  • Dla uczniów o specyficznych trudnościach w nauce i o specjalnych potrzebach edukacyjnych, na wniosek rodziców, z wybranych przedmiotów organizowane są zajęcia indywidualne, np. z matematyki lub języka polskiego, natomiast wszystkie pozostałe przedmioty nauczane są w zespole klasowym.
  • Uczniowie z wadami słuchu, głęboką dysleksją rozwojową, afazją, niepełnosprawnością sprzężoną lub autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, zwolnieni z nauki drugiego języka obcego (opinia lub orzeczenie PPP), udają się w czasie „wolnych” lekcji odpowiednio na zajęcia rewalidacyjne, dydaktyczno-wyrównawcze,  korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia informatyczne bądź inne – stosownie do potrzeb.
  • Organizacja zajęć dla uczniów uzdolnionych (koła zainteresowań, dodatkowe zajęcia indywidualne).
  • Organizacja konsultacji z każdego przedmiotu (2 godz. – tygodniowo).
  • Wspomaganie nauczania poprzez stosowanie programów komputerowych i nowoczesnych technologii : rzutniki multimedialne, tablice interaktywne, kalkulatory graficzne, playstation, wii (specjalistyczny sprzęt do usprawniania motoryki małej), ekrany dotykowe.
  • Nauczanie języków obcych na poziomie klas ósmych – 6 godzin tygodniowo (3 godziny jęz. angielskiego i 3 godz. jęz. niemieckiego).
  • Zajęcia z wychowania fizycznego: sala gimnastyczna.
  • Dodatkowe zajęcia przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty.
  • Organizacja próbnych egzaminów ósmoklasisty.
  • Budynek bez barier architektonicznych: winda, podjazdy, toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
  • Ogrodzony teren rekreacyjny.
  • Biblioteka.
  • Sala informatyczna, wyposażona w drukarki 3D.
  • Gabinety: chemiczny, biologiczny, informatyczny, plastyczny, terapii pedagogicznej, terapii neurologopedycznej, muzykoterapii, biofeedback’u, AVS, RSA, terapii sensorycznej, terapii zajęciowej.
  • Gabinet pomocy przedmedycznej.

Szanowni Państwo, po rozpoczęciu roku szkolnego w całej Polsce odbędą się szczepienia dzieci i młodzieży od 12. roku życia.
Nasza szkoła we współpracy z punktem szczepień także umożliwi Państwu szczepienie naszych uczniów oraz ich najbliższej rodziny.

Wychowawcy na wrześniowych zebraniach przekażą zainteresowanym Rodzicom formularze deklaracji chęci zaszczepienia dzieci.

Szczegółowe informacje i odpowiedzi na pojawiające się u Państwa wątpliwości znajdą Państwo na portalu prowadzonym przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny http://szczepienia.pzh.gov.pl oraz Europejski Portal Informacji o Szczepieniach https://vaccination-info.eu/pl